Īso ziemas dienu dēļ mūsu organisms sauc pēc D vitamīna

Re, kur nāk saule – beidzot! Bet neesiet pārāk sajūsmināts. Lai arī liekas ļoti jauki, ka mēs beidzot vairāk izjūtam dienas gaismu, diemžēl, tas nav pietiekoši, lai nodrošinātu organismu ar tam nepieciešamo D vitamīna devu. Vitamīns D, vēl saukts par saules vitamīnu, jo organisms to absorbē no saules stariem, ir vajadzīgs priekš vesela un stipra organisma.

D vitamīns ir uzturviela, kas veic daudz svarīgas funkcijas jūsu organismā. Palīdzot absorbēt kalciju, tas ir svarīgs kauliem un to izturībai. Lai muskuļi būtu spēcīgi un izturīgi, tiem vajadzīgs D vitamīns, nerviem tas vajadzīgs, lai tie spētu vadīt impulsus, imūnsistēmai D vitamīns ir nepieciešams, lai tā spētu cīnīties ar nevēlamiem vīrusiem un baktērijām.

Bez nepieciešamās D vitamīna devas, jūs varētu justies noguris, izjust vispārēju organisma vājumu vai pat sāpes dažādās ķermeņa daļās. Būtisks D vitamīna trūkums bērniem var izraisīt rahītu, osteomalāciju (kauli paliek mīksti) un citas, ar kauliem saistītas, saslimšanas. Izrādās, ka 40% cilvēku, no visas pasaules populācijas, organismā ir D vitamīna trūkums.

Kā jau mēs zinām, diemžēl ziemā saule nedos pietiekamo D vitamīna daudzumu. Protams, ir vairāki faktori, kas to ietekmē, piemēram, vieta, kur jūs dzīvojat, dienas laiks, kad jūs uzturaties saules staros un pat jūsu ādas krāsa, kas ietekmē to, cik jūs būsiet D vitamīna uzņēmīgi tieši no saules stariem.

D vitamīna padome Bostonā pieturās pie šāda principa: “Ziemas mēnešu laikā nav iespējams uzņemt pat minimālo D vitamīna devu, kas nepieciešama organismam, neatkarīgi no tā, kāds ir jūsu ādas tips.” Vasaras mēnešos dzīvot ir vieglāk – pietiek pat ar, kā minimums, 15 minūtēm dažu stundu laikā, lai jūs uzņemtu nepieciešamo D vitamīna devu.

Ziemā saules leņķis spēlē vislielāko lomu. Rīti un vakari nav vislabākais laiks, kad mēģināt uzņemt D vitamīnu no saules stariem. Noteikums ir tāds, ka ja jūsu ēna ir garāka nekā jūsu augums, tad D vitamīnu jūs, visticamāk, neuzņemsiet. Tam vislabākais laiks būtu dienas vidus.

Stāvēšana pie loga, kuru apspīd saules stari, arī nav labākais risinājums, jo UVB stari nespēj izlauzties cauri stiklam. Arī ar pārtiku būs grūti uzņemt D vitamīnu, jo vairums produktu to nesatur. Taču daži, piemēram, treknas zivis, liellopa plauša, olu dzeltenumi, piens un grauzdētas brokastu pārslas var palīdzēt.

Vieglākais veids kā nodrošināt to, ka jūs uzņemat pietiekošu D vitamīna devu ir ar uztura bagātinātājiem un vitamīniem. Nobela Balvas ieguvēja, ķīmiķe Linus Pauling Nobel tam piekrīt, sakot: “Es ticu, ka, veicot dažus vienkāršus un lētus pasākumus, jūs variet paildzināt savu mūžu un nodzīvot šos gadus, esot vesels. Mans galvenais ieteikums ir – uzņemt vitamīnus katru dienu nepieciešamajās devās, papildinot jau ar ēdienu uzņemto vitamīnu daudzumu.”

Cīkstonis Hulk Hogan saviem sekotājiem vienmēr saka: “Skaitiet lūgšanas, dzeriet vitamīnus un jūs nekad nenoiesiet pa nepareizo ceļu!”

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s